Galeria im. Sleńdzińskich w Białymstoku

GSL logo obowiązujące

Galeria im. Sleńdzińskich w Białymstoku

adres: ul Ludwika Waryńskiego 24a, Białystok
strona internetowa: www.galeriaslendzinskich.pl

2016 rok:

 

Spotkanie przy pracach Ludomira Sleńdzińskiego, prezentowanych w ramach kolejnej czasowej odsłony„Pulsu Sztuki” na stałej wystawie w Galerii przy ul. Waryńskiego 24 a. Wybrane obrazy związane są z zagadnieniami perspektywy.

Poszukamy odpowiedzi na pytania: Jakie rodzaje perspektyw stosował artysta w swoich pracach? W jaki sposób można wykreślić linie ukazujące trójwymiarowe przedmioty na płaszczyźnie obrazu? Czy wybór rodzaju perspektywy jest zależny od tematu przedstawienia?

562a841f-4e31-4cc2-922b-fdf1de5d12db

„Nad reglami – Tatry”, 1939, olej, dykta, 56 x 39 cm

72852113-4d44-4baa-a4c5-2bef57a0cf70

„Belmont”, 1959, olej, płótno, 67,5 x 49,5 cm

0d9cd42c-a051-475a-9881-878bb7c69b8e

„Bachantki”, 1969, olej, płótno, 140,5 x 120 cm

aae702c2-b7cc-46ca-9200-d49e52baadac

„Ulica”, 1961, olej, płótno na dykcie, 63 x 53 cm

dbd6b605-f4bc-43b2-936e-ac7f2b3c96af

„Uliczka”, 1959, olej, płótno, 75 x 60 cm

Spotkanie przy pracach trójki pastelistów, prezentowanych na wystawie czasowej w Galerii przy ul. Legionowej 2.

Poszukamy odpowiedzi na pytania:Jakich narzędzi używa artysta w czasie tworzenia pastelowego dzieła?Jaka jest różnica pomiędzy lekkością i jedwabistością śladu pozostawionego przez suchą pastelę, a aksamitnością i świetlistością pasteli olejnej?Czy pastel to typowo kobieca technika?

Prace:

5740cc7e-43b4-4243-b16f-50ef3cdb8015

Marta Andała, Jabłonie, pastel suchy, 2015, fragment

4ad48f58-2e2a-4b4e-aca0-40085e328e5c

Elżbieta Grzybek, Bez tytułu, pastel suchy, 2015

1e9fef99-2dc9-40ca-867f-c1d9c0bea4c0

Marek Andała, Płot, pastel olejny, 2015

58d5dbce-c535-4239-9e03-1d78cd6e3930

Marek Andała, Wejście, pastel olejny, 2012

2015 rok:

Waryńskiego/sobota/ 18 kwietnia/godz. 12-13:30

Dzień Wolnej Sztuki. W głównej siedzibie Galerii, przy ul. Waryńskiego 24a, proponujemy obejrzenie pięciu dzieł autorstwa prof. Ludomira Sleńdzińskiego: „Czerwony karzeł” (z cyklu „Astronomia”), 1972, „Autoportret z żoną Teresa i szwagierką Marylą”, 1973, „Tarcza” (z cyklu „Astronomia”), 1974, „Zwierzenia”, 1974, „Pokusa”, 1974.

Dzieła te łączą je trzy fakty: powstały w pierwszej połowie lat siedemdziesiątych XX wieku, zostały pozyskane do kolekcji Galerii w ostatniej dekadzie i wydobyte z przestrzeni magazynowej – na co dzień nie są bowiem udostępniane zwiedzającym.

Legionowa/sobota/ 18 kwietnia/godz. 12-16

Dzień Wolnej Sztuki. Rozmowa o pracach „Burza” i „#0001”, prezentowanych na wystawie Izy Roguckiej „Nazywam się Czerwień”, a także fotografiach: „Zagłębie Ruhry I” Zdzisława Rynkiewicza, „Wierzby III” Henryka Rogozińskiego, „Bez tytułu” Marka Doleckiego, wybranych ze zbiorów Galerii. Inspiracja do swobodnej interpretacji dzieł.
O godz. 13.00, Iza Rogucka poprowadzi warsztaty, podczas których stworzymy malarski pejzaż złożony z migawek, z przestrzeni emocjonalnie nam bliskich, znanych z codziennego życia. Wyabstrahowane kadry z przyniesionych przez uczestników zdjęć domów, ulic, podwórek itp., wspólnie powielimy na kawałkach płócien. Osobiste obrazy, scalone ze sobą za pomocą techniki kolażu, wykreują nowy pejzaż miasta. Dzięki połączeniu formatów powstanie jedna, wspólna praca, o zaskakującej, odkrywczej formie.

Warsztaty są adresowane do osób powyżej 12 lat. Na zgłoszenia czekamy do 16 kwietnia, tel.: 502 138 980. Ilość miejsc ograniczona, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Udział – bezpłatny.

2014 rok:

Dzieła:
Zostaną podane wkrótce.