Galeria Awangarda
adres: ul. Wita Stwosza 32, 11-400 Wrocław
strona internetowa: http://bwa.wroc.pl/?cat=2
2018 rok:
A my po ESK. Ekspresja Struktura Kolor. Więcej informacji tutaj: http://bwa.wroc.pl/?tf_
Małgorzata Dajewska
Dopełnienie smaków. Dopełnienie znaczeń, szkło barwne, zgrzewane, szlifowane, polerowane, 2016 Swoje kreacje Dajewska tworzy w szkle optycznym przy użyciu technik gorących i zimnych, m.in. szlifowania, rytowania, piaskowania i zgrzewania. Obróbką szkła na zimno artystka zajęła się na początku lat osiemdziesiątych, gdy pojawiła się możliwość pozyskiwania szklanego surowca. Jeleniogórskich Zakładów Optycznych. Stała się od tej pory reprezentantką nowego nurtu w szkle polskim i do dziś posługuje się metodą jego przetwarzania.
Maciej Kasperski
Fetysz Fitnessu, Znaki, masa szamotowa, szkliwo, 2017
Ceramiczne obiekty wrocławskiego artysty przypominają dawne, ciężkie, stalowe wyposażenie siłowni. Nie są to jednak hantle, ciężarki i obciążniki oddane w glinie jeden do jeden. Obłe i geometryczne kształty nie przypominają narzędzi użytkowych, są raczej fantazją na ich temat. Lub wręcz fetyszystyczną wizją tego, jak mogłyby rzeźbić ciało, gdyby zostały wykorzystane.
Jerzy Kosałka
Post-Polityka, technika własna, 2017
Jerzy Kosałka przyzwyczaił odbiorców do swojej ironicznej przewrotności, destrukcyjnych skojarzeń zaburzających celowy porządek kontekstów, w których istnieją przedmioty. W swojej sztuce komentuje lekko i bezpretensjonalnie bliską każdemu rzeczywistość. Charakterystyczne dla niego jest ironiczne poczucie humoru, fascynacja show i oraz socjologiczno-polityczne inspiracje.
Zdzisław Nitka
Sobibór, olej na płótnie, 2017
Praca zrealizowana jest w charakterystycznej dla Zdzisława Nitki konwencji malarstwa
neoekspresjonistycznego. Widoczne są u artysty inspiracje „nowymi dzikimi” (Neue Wilde) oraz sztuka prymitywną. Jego artystyczne credo: "Kręcą" mnie czarne historie ekspresjonistów: Kirchnera, Muncha czy Noldego. Jest to dla mnie żródło inspiracji oraz energia, która sprawia, że ciągle chcę być malarzem. Maluję słuchając "The Rolling Stones", ponieważ podobnie jak oni odpowiada mi rola
outsidera i rebelianta. Nie chcę być modnym i nie mam ochoty identyfikować się ze współczesnością – tzn.: polityką, zdobyczami techniki i wątpliwymi obyczajami.
Bartosz Radziszewski
#SYRIA'S GHOUTA RESIDENTS 'WAIT TO DIE' AS BOMBS FALL, z cyklu Bramy, technika mieszana, 2018
Malarz, który porzucił płaski obraz na rzecz przestrzeni. Kluczową role w jego pracach odgrywa faktyczna głębia oraz światło. Charakterystyczne dla jego realizacji jest scenograficzne myślenie o pracach, wynikające z wieloletniej współpracy z teatrem.